Faircloth Ipsen (crackeffect58)
Biologika (in der Regel Rituximab) zum Einsatz. Bei sehr schweren Verläufen sind ggf. zusätzlich intravenöse Immunglobuline und Plasmaexchange notwendig.in English, German Zusammenfassung. Der systemische Lupus erythematodes ist eine Autoimmunerkrankung mit facettenreichem Organbefall. Hydroxychloroquin ist einer der wichtigsten Bestandteile der Therapie und soll, wenn immer möglich, eingesetzt werden. Belimumab ist eine inzwischen gut etablierte Add-on-Therapie in erster Linie zur Behandlung des Gelenk- und Hautbefalls sowie der Fatigue. Es wurde aber auch gezeigt, dass es die Schubrate sowie den Steroidgebrauch verringert. Eine weitere Therapiemöglichkeit mit dem Interferon Anifrolumab scheint sich aufzutun. Gesondert zu betrachten ist die Therapie bei Nierenbefall. Zur Induktions- und Erhaltungstherapie ist Mycophenolat-Mofetil gut etabliert.in English, German Zusammenfassung. Muskelbeschwerden sind häufig beklagte Symptome, die durch eine Vielzahl verschiedener und nicht immer primär muskulärer Erkrankungen hervorgerufen werden können. Nicht immer sind weiterführende Abklärungen indiziert. Die Präsenz bestimmter Warnsymptome kann bei der Indikationsstellung helfen. Hierzu zählen v.a. Myalgien/Muskelschwäche/Atrophie/Hypertrophie mit Zuordenbarkeit zu bestimmten Muskelgruppen, Faszikulationen, Dysphagie/Bulbärzeichen, Auffälligkeiten im Reflexstatus, Hinweise für eine entzündliche Systemerkrankung/Kollagenose sowie eine persistierender CK-Erhöhung ≥1000 U/l auch bei asymptomatischen Patienten. Wichtige weiterführende Abklärungsschritte je nach Fragestellung können Labor, MRI, E(N)MG, spezifische Belastungstests, Muskelbiopsie oder auch molekulargenetische Testungen beinhalten.Background We aim to evaluate the association of within-individual changes in consumption of total and specific types of nuts and the subsequent risk of incident cardiovascular disease (CVD) in US men and women. Methods and Results We included 34 103 men from the HPFS (Health Professionals Follow-Up Study) (1986-2012), 77 815 women from the NHS (Nurses' Health Study) (1986-2012), and 80 737 women from the NHS II (1991-2013). We assessed nut consumption every 4 years using validated food frequency questionnaires. We used multivariable Cox proportional hazards regression models to examine the association between 4-year changes in nut consumption and risk of confirmed CVD end points in the subsequent 4 years. Per 0.5 serving/day increase in total nut consumption was associated with lower risk of CVD (relative risk [RR], 0.92; 95% CI, 0.86-0.98), coronary heart disease (RR, 0.94; 95% CI, 0.89-0.99), and stroke (RR, 0.89; 95% CI, 0.83-0.95). Compared with individuals who remained nonconsumers in a 4-year interval, those who had higher consumption of total nuts (≥0.5 servings/day) had a lower risk of CVD (RR, 0.75; 95% CI, 0.67-0.84), coronary heart disease (RR, 0.80; 95% CI, 0.69-0.93), and stroke (RR, 0.68; 95% CI, 0.57-0.82) in next 4 years. Individuals who decreased nut consumption by ≥0.50 servings/day had a higher risk of developing CVD (RR, 1.14; 95% CI, 0.99-1.32), coronary heart disease (RR, 1.06; 95% CI, 0.88-1.28), and stroke (RR, 1.28; 95% CI, 1.02-1.60) when compared with those who maintained their nut consumption. Conclusions Increasing total consumption of nuts and intake of individual types of nuts (eg, walnuts, other tree nuts, and peanuts) was associated with a subsequent lower risk of CVD. find more These data support the role of nut intake in the primary prevention of CVD. Registration URL http//www.clinicaltrials.gov. Unique identifiers NCT00005152 and NCT00005182.Background The purpose of this article is to evaluate the association of voice signal analysis with adverse outcome among patients with congestive heart failure (CHF). Methods and Results The study cohort included 10 583 patients who were registered to a call center of patients who had chronic conditions including CHF in I